ADVERTISEMENT / IKLAN

Pages

Thursday 30 June 2011

aku tertengok cerita drama korea?

ASSALAMUALAIKUM WBT & SALAM 1 MALAYSIA


secara takdir ataupun kebetulan, secara luar biasa ataupun iklan semata-mata, aku nak bagitau sedikit experience aku selepas secara tak sengaja tengok cerita drama korea. tak sengaja tu berapa lame agaknya? *first time experience yang tak lah semengarut mane*

aku rasa macam 16 minit...

rupa-rupanya,
16JAM...

satu episod?
oh tidak, tapi
SEMUA SEKALI
*16 episodes in total*

ini bukannya sebab sifat jantan yang mula mengada-ngada mengila-gilakan korea. haa, terer lah korang menilai aku ni. sabar lah, aku tak habis cerita. aku takde pun pasang niat nekad nak luangkan masa menghadap cerita drama korea sebegini. aku actually tertarik dengan kebolehan pelakon-pelakon menyampaian penghayatan mereka ketika melakon kepada para penonton seperti aku. aku kagum pada mereka. jauh sangat level mereka berbanding dengan cerita drama malaysia. tapi aku nampak hasil titik peluh Malaysia dalam cerita Juvana baru-baru ini. superb lah country gua!

cerita drama korea ape kan?
haa, cerita ni agak lame.
biar lame, asalkan seronok dan best ditonton.


walaupun aku tahu aku ni sangat jantan sejati dan langsung tidak berbakat dalam bidang romantik-romantik, tapi selepas aku habis nak kata khatam pun belum lagi, aku seriously learned banyak benda. what aku trully kagum is, was how the hero of the drama, Moo Ryong (Jae Hee) berlakon especially. Dia ni terpaksa bekerja sebagai seorang suri rumah kepada heroin, Ma Yoo Hee (Han Ga In) kerana berhutang padanya dan dia juga terpaksa sign contract untuk membentuk&mengajar si heroin menjadi seorang wanita dan cinta kaw-kaw...so dia dapat settlekan hutang dia secepat mungkin. aku juga kagum dengan kesabaran dia walaupun dah berapa kali kena maki dan ditibai oleh si heroin ni. orang lelaki macam ini memang aku serius respect. in the end, kedua-dua dah jatuh cinta. plot cerita sangat menarik disepanjang cerita. conflict merata-rata. yet so sweet and humble. rasa cukup jantan tak? try test.

*seronok juga percintaan secara jujur dan ikhlas...dan kreatif...dan enjoying*

apa yang aku tulis sini bukannya nak kata aku ni macam perempuan lah pulak. suka hati lah seseorang insan tu nak tengok cerita drama korea ke tak, itu hal peribadi dia. kalau asyik nak target and fire orang sebab benda bagi korang agak menggelikan, ingat tak ke ade orang lain yang rasa lebih menggelikan pada sesuatu yang korang lakukan? let's be fair.*a food for thought*

ini lebih kurang macam konsep,
     what goes around, comes around kan?

apa-apa pun, whatever you are interested in whether it is obvious or seldom, just go for it and don't forget what you should be really doing here. as a servant to Allah am i right? elakkan terlalu leka. korang kan dah besar dan matang bukan?

28 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

yup~ agak tabik la ngan penulis drama2 korea sbb mampu hasilkan cite2 yg best, ada nilai.. xperlu jerit2, sihir2 org.. ada tarikan tersendiri utk cite2 korea.. no wonder la ramai yg suka.. ^_^

a said...

huhu...sgt2 sweet kot cite2 korea nih..=)

s u a r a h e a R t y said...

me addicted to it. . .now, layan online korean drama. . .pergh! terbaek :)

fns faizal said...

kau spend 1 hari tgk citer ni je ke?

best kan tgk drama korea heheh

cik eira said...

perghh aku pon suka ah cite korea , layankan aje . tp cite ni tak tengok lagi ah . mysoju ada tak hehe :P

**http://cikeira.blogspot.com

iela_fadila alias said...

tapi kesian gak kat gf dia tu,kena tggal..uhu

CIKU said...

ciku ssgt suka citer korea..tertutama..BOF..lee min ho..personal taste dan lain lain lagi..citer witch nih ramai yg kata best..nak kena tgk gak nih..

honey'da_i said...

wah wah wahhh ~~~~

Unknown said...

@keen : skripwriter aku tak sure, tapi director yang uruskan shoooting semua nak make sure cerita dia menjadi :P

@bluewendy : macam2 lagi yang sweet2 jugee

@suarahearty : malanhnya aku tak layan, tapi tertonton :P

@fns/fatin/froggie : aku tengok pun sebab kagum, bukan sebab minat.

@cik eira : haha, aku takde lah suke sangat. cuma kagum

@iela_fadila alias : macam2 kontroversi ade. tapi asalkan dapat ditemukan jodoh yang sesuai bagi mereka.

@ciku : BOF ape tu?

@honey'da_i : ape waah waah?

Mindbreaking said...

dah lama xtgk citer camni

Unknown said...

citer nih best bro, dah layan habeh dah..pasni boleh lah erk bro nak ayt gegurl mcm hero cite nih..kehkeh >.<

Anonymous said...

ecece... dah mula dah. teehee.

oh, kalau kau nak tgk cerita inspiring macam ni,
tgk 49days. sumpah best.
aku tengok pun, aku learn banyak tentang kehidupan, kawan dan keluarga

K said...

haha, pergh! syaim layan korea XD

macam best jek, nanti aku nak copy dari lappy ko :P

p/s : cter yang nash cakap tu macam best jugak, nc aku cter XD

ayen =D said...

tak da masalah lelaki tgk cite korea.. hehehe..

baru semalam dengar kawan cerita pasal drama korea.. 16 episod u habiskan dalam 16 jam kan? i habiskan dalam 2,3 jam kot.. dengar kawan cerita sambil makan, dalam kereta, dan depan pagar rumah hehehe..

org yg leh tgk cite korea ni, leh labelkan satu.. "sabar"

gud!

ayen =D said...

eh, tgk komen kawan kt atas.. 49 days.. haaa.. dh ingat dh.. tu la cite yg my kawan ceritakan... tengok2.. jgn tak tgk..

korea punya cite ni berhantu.. skali tengok, tak nak buat keje lain.. so, hati2.. jeng2..

NadiRah said...

best kn...nad suka laki tu..huhu.
tp yg bestnya, laki dlm cite tu sume hemsemes...huhu

Firdaus Life said...

kore serius best wess. tp mujur aku x gila korea. haha

Amyra said...

tiba-tiba terasa nak tgk balik citer yoo hee the witch nie..nyesal lak pi delete....

Anonymous said...

hadoi...wa x minat sgt citer Korea ni der...hihi...gurau jep...bolehlah ckit2...nnt nk try lah tgk citer ni :P

anda di tag :D

http://anisaida97-hidupkuduniaku.blogspot.com/2011/06/1st-jiwa-kacau-anniversary-giveaway.html

♥ p a a n i ♥ said...

try tengok cerita my girlfriend is a gumiho pulakk!! best gile :D lagu2 ost pun best!

. said...

hoho ! kau lyan korea ? 0.o

Farhana Jafri said...

wow!! aku pun xhbis lg lyan cite ni wei.. mmng best.. salute la.. aku suke juvana.. best gak.. hope ad bnyk lg drama best pasni.. hik3

jemput singgah ANASAURUS :)

Unknown said...

@mr mind : aku pun jugeee~ tapi aku tak tengok, tapi tertengok

@fee : citer mane? aku hanya prefer tertengok dari tengok.hoho

@amal : tertengok dan layan ye, bukan tengok dan layan :P

@sergeant keroro : aku tertengok bukan layan sampai taksub :P

@ayen : @_@...insyaAllah

@nad : Moo younng paling terer melakon

@freaky : aku pun same (:

@myr : nak copy dari aku? haha

@domo mega & @nawal : aku pun tak minat tapi kagum, aku tak tengok, aku tertengok. aku tak layan tapi terlayan.

@farhana : alahai.takpo je lah (:

Zaza said...

mcm best je... hurmmmmmmmm

Unknown said...

@zaza : biase2 je (:

izyan yasmin said...

ahaaa , syaim tgk korea ?
hee , min pun tak berapa minat sgt, but kalau dah tgk , hee , langsung tak igt pape dahh . cara penyampaian diorg agk best . suka tgk :)

Alif Haris said...

perghh kaki lyn korea gak ko ni .. tak sagka aku .. hehe

btw aku lyn gak bai .. klu dah lyn alamtnya tak tidur la sampai subuh ..wakaka !

Unknown said...

@mimin : aku tak tengok & tak layan.
Kau tertengok dan terlayan.haha

@alif : aku terkaki terlayan korea. haha