ADVERTISEMENT / IKLAN

Pages

Saturday 15 October 2011

henset mahal power kaw-kaw

ASSALAM & SALAM 1 MALAYSIA


aku suka henset
henset pun suka aku
henset tak suka kau pun,
sebab kau hodoh
(gurau, jangan marah)

dah biasa lah kan dengar pasal henset-henset ni? mana-mana jalan, ada je henset kehulu-kehilir. call sini, sms sana, henset mahal, henset murah, accessory pun belambak. teknologi canggih mudah alih sebergini sangat penting dalam hidup kita. a must have barang untuk maju dalam hidup

takde henset, rasa ketinggalan jauh,
terasa nak kelar tangan sendiri
(jangan amik hal ini serius)

tapi ada je atuk nenek yang teramatlah sangat cool tak pakai pun henset. pakai surat-menyurat je. orang-orang dulu pakai e-mail. sangat classic. takde henset-henset besar kejambak buat alas betulkan meja senget sebelah tu. environmentally friendly, tak kacau pun hamster main kat roda tu. eh eh tetiba?

persoalan : mengapa memerlukan henset mahal power kaw-kaw?

it is not a necessity to live, but a modification to live right? you don't need it but its a requirement to excel in many things for a much easy and better life. lets for say, manage meetings, to close deals, to order some pizzas, calling your boyfriend/girlfriend just to say hello. simply fantastic isn't it? life is getting so much easier with technology but is it worth it?

tapi ini masih belum menjawab persoalan aku. keyword 'henset mahal'. mengape?

kalau secara logiknya, power dan mahal itu kerana kemampuan henset tersebut. multi-tasking, kepelbagaian apps, ringan, internal memory besar, web-browsing mantap, graphic kaw-kaw, no lags. itu yang semua orang mahu, tapi harga henset definitely $$$$. bocor poket. duit sendiri beli no hal, duit orang lain? duit parents especially? haiyak. (melainkan if parents hadiahkan)

nowadays, budak-budak kenit biasanya mintak henset mahal-mahal from parents. yes i know parents nak bagi henset so senang lah parents contact anak time hantar gi tuisyen, swimming class, music class or whatsoever. i'm not saying budak-budak kenit itu is spoilt, belum tahu lagi selagi dia tak besar lagi. nak kata aku jeles boleh juga. mereka pakai ape ye sekarang? sekola-sekola rendah dah pakai iphone, blackberry, nak yang power-power je. tengok aku, pakai ape je kan? (cover). so to all lovely caring parents, bagi je lah anak-anak henset yang simple, boleh tahan lama. use to call/sms you only. cukuplah kan?

what matters is, kalau dapat pun henset power power mahal mahal mane pun,
bersyukur lah. bukan senang nak dapat henset macam tu


(tapi dalam hidup ada je nafsu nak tukar henset tiap-tiap tahun macam aku)

henset idaman ramai manusia...macam aku

peringatan keras : save duit, beli rumah. harga rumah/tanah naik, harga henset corot habis every year. especially yang orang muda macam aku ni

5 comments:

PaK PiS said...

klu dapat seketul iphone kan best..

PaK PiS said...

klu dapat seketul iphone kan best..

Rosalia said...

agk la kecik2 dh dpt hp mahal. jeles :( kte dpt 33sekupang je

Suza said...

ko mmg encet sokmo tukar hehehe :)

Firdaus Life said...

nasib baik aku x gila henset... aku suka henset yang basic function je dan paling advance pun hanya untuk surf internet.. kamera besar megapixel tak pernah penting untuk aku. haha