ADVERTISEMENT / IKLAN

Pages

Saturday 30 April 2011

SEGMEN: CITA-CITA AKU MASA KECIL

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA 1 MALAYSIA

sekali lagi aku melibatkan diri dalam pelbagai segmen oleh blogger-blogger Malaysia seperti si Cik Shaherah ini (: Jika bekersempatan,silalah lawat blog beliau ini ya.Seronok! Best! Mantap! Yang penting,entry ini aku nak cerita sedikit pasal cita-cita aku masa kecil.Superman? Doktor? Per*g*l? *maafkan aku untuk perkataan last itu*

*semua syarat-syarat ada di blog Cik Shaherah ini*

KARANGAN INI DIPETIK DARI ARKIB*betul ke ejaan ini?* MALAYSIA *rujukan Dewan Pustaka Edisi 2012-Latest sangat!*

     Cita-cita saya masa kecil ialah ingin menjadi/berkejaya sebagai seorang jutawan.Mengapa saya bercita-cita tinggi di mana ramainya orang Melayu seperti anda tidak mampu mencapainya? Saya percaya ramai yang mahu hidup secara normal dan rendah diri.Saya memang boleh tetapi saya lebih suka berkemampuan.Dapatlah membantu umat Islam di mana saya akan berjihad dengan harta saya.Saya ingin sangat menjadi seorang jutawan kerana saya ingin makan apa yang saya mahu,beli apa yang saya mahu,pergi mana yang saya mahu,melakukan apa jua yang saya mahu...asalkan menepati syariah Islamiah.Saya seorang Muslim,saya tidak akan bertindak riak dan melupakan daratan sebagai seorang Ilsam yang rendah diri.Kekayaan ialah satu pilihan.Saya memilihnya (:

     Kini saya mengambil jurusan Kejuruteraan Mekanikal-Aeronautik.Yes,saya sedang dalam proses menerajui cita-cita saya.Plan A saya ialah menjadi seorang Jurutera Aeronautik manakala Plan B saya ialah menjadi seorang Jutawan yang beriman.Saya bukannya gila tetapi saya mengambil setiap peluang yang saya ada.I believe in my dreams.I will put efforts.I will achieve them.I am hebat! I love Allah SWT! I love Nabi Muhammad SAW! I love my family! I will do my very best! Rintangan menjadi seorang jutawan bukannya mudah.Menjadi seorang jutawan ialah melalui perniagaan.Saya percaya anda tahu yang 9/10 dari sumber rezeki datangnya dari perniagaan. Walaupun ia dilakukan secara part-time.I can make it! I am at the right track!


*that's me!*

     Manakala mengenai blog shera itu...yang kurangnya tiada,yang lebihnya ada.Iaitu anda blogger yang sangat-sangat hebat! Apa yang perlu ditambah ialah header saya :P *dah la saya tiada header sendiri!* Pefecto blog wahai Cik Shera!


Baiklah,settle pun entry pasal segmen ini...maka dengan itu! Saya nak tag orang! Tapi tidak bermampuan sebab wifiutm sangat laju...jika dibuka dengan hanya satu tab!

P/S : Karangan A+.Dont play-play.haha
     

No comments: