ADVERTISEMENT / IKLAN

Pages

Friday 29 April 2011

takut nak gagal?

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA 1 MALAYSIA


the night is still young. baru pukul 2pagi aku masih lagi belum berjaya cover buat latihan sebelum paper Matematik Kejuruteraan. Kalkulator aku habis dikerjakan dengan hentakan kasar dan penuh kasih sayang pada butang-butang kerdil comel itu. Bayangkan kalau kalkulator korang guna itu ada perasaan dan boleh bercakap. Tekan sini,AAAHHHH~~~,tekan situ,OOOHHH~~,tekan gitu-gitu,AAARGGGHH~~...malangnya nasib kamu wahai sang kalkulator. Jangan risau, walaupun dengan kesakitan yang pedih itu,kamu sanggup menahan penderitaan demi seseorang insan berjihad menuntut ilmu, anda berdiam diri dan memberikan jawapan yang sangat tepat.

*perubahan zaman...sempoa kepada kalkulatooorr*

teirngat zaman muda-muda belajar menggunakan sempoa,fuuuhhh.power beb aku guna sempoa.Mengalahkan Si Usain Bolt nak completekan 100m dalam masa 8-9saat. *ini hanyalah gurauan serius sampai terkencing kena tipu*

Kemain aku berkesanggupan nak stayup sampai besok pagi semata-mata nak prepare giler-giler untuk paper ini.Alah,sekali-sekala cara last minute study.

"Nice.Mase mrsm dulu mase lg sebulan nak trial, u dah start buat preparation. Sedar x?"

Ini merupakan satu ungkapan penuh dari sms yang aku terima dari seorang insan yang aku amat kenali,tetapi yang pentingnya aku memang tidak akan sedar pun...sebab aku tak pernah prepare sebulan awal untuk trial...melainkan untuk SPM...itulah trial aku dapat agak teruk...2A,5B,2C,1D...SPM itu lain cerita..

The truth is,disebabkan oleh procrastination, aku tidak menyediakan diri sendiri untuk paper Matematik Kejuruteraan.Such a BAD move wahai syaimz. Okay lah,entry kali ini aku cut short,banyak lagi kena cover.so,selamat malam

p/s : aku perlukan seseorang.oh wait...aku perlukan lebih dari seseorang.haha.aku bukan tamak!

6 comments:

nurul aida said...

biasela je study last minute..da otai sgt la 2..haha

jgn tamak..t rugi..hehe

izni.nabilah said...
This comment has been removed by the author.
izni.nabilah said...

yeah, syaim hebat.

Unknown said...

aida : hahaha,study sudah otai.blogging bila lah nak otai ni.haha

izni : hahaha,delete comment nampak? saya tahu kandungannya~

izni.nabilah said...

erk, kantoi. (:

Unknown said...

hambeeek