ADVERTISEMENT / IKLAN

Pages

Monday 2 May 2011

emosi terganggu?

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJATERA 1 MALAYSIA


tiap-tiap hari,tiap-tiap kali,mengapa aku masih perlu menghubungi si 'dia' ? perlu ke lagi ? sedangkan tiada lagi hubungan akrab yang sayang-sayang pun. lagi pun aku lebih memegang kepada ajaran Islam yang sangat asas,let is be short and simple,no couple. biasaya aku akan bertanya khabar,bertanyakan bagaimana perkembangan Plan B si 'dia', bertanyakan mengenai Plan A pula, then macam-macam lagi. Ya,ada juga beberapa perkara yang aku masih mengambil berat...tetapi malangnya bagi si 'dia' yang sangat setia itu, aku jarang sesama sekali mengambil berat tentang emosi si 'dia' dan kerinduannya. Aku tidak salahkan sifat wanita yang setia kepada seorang lelaki yang disayanginya, aku tidak salahkan sifat wanita yang merindui mereka yang tersayang...aku cuma...tak mampu untuk melihat & mengetahui kesedihan seorang wanita...aku hanya tidak mahu menyakiti dan membebani seseorang wanita. Dalam Islam,kedudukan wanita sangat dipandang mulia dan tinggi oleh lelaki. Mengapakah tidak? ibu kita itu wanita bukan? syurga terletak dibawah tapak kaki ibu.i strongly support this.

*betul*

to be honest, aku memang suka juga kadang-kala dilayan oleh seorang wanita yang sedang bermanja-manja...tetapi bahaya! nafsu lelaki sangat bahaya! itulah kadang-kala si 'dia' biasanya mendapat maki-maki dari aku. Lebih baik begitu,supaya tidak terjebak.Lelaki seperti aku sangat berpotensi buat perkara yang sangat buruk dan jahat. Sekarang ini dalam proses mengubahan diri sendiri. Lagi pun si 'dia' itu dari yang orang yang baik-baik.Tidak elok sama sekali mengubah pendirian si 'dia' jadi buruk.

sekarang ini aku macam keperluan seorang teman, but i am only SCOUTING for now! tiada serius-serius. I just wanna make new friends (: buat research+thesis about women :p *joking!*

p/s : apakah itu Plan B? Sila hubungi sayaa~

10 comments:

NadiRah said...

sape dia tu???wow~

Unknown said...

saya tak kenal! haha

Shazwani Ramly said...

ade jugak lelaki sepeti kamu :) hahaha. lol.

shahsyaz said...

huhuhuhuhuuuuu

good boy, beginilah menjaga hubungan, :) :) :) :) :)

Unknown said...

@nur shazwani : lelaki apa yang seperti saya? haha

@shahsyaz : terimakaseh! (:

Dear Yayah said...

gud. :)

Unknown said...

bagos..jaga diri n hati..hehe

Unknown said...

@ainnur afiffah : thankyou~ (:

@alya manip : okaay~ taken XD

Anonymous said...

si 'dia' orang baik? kalau macam tu bagi kat aku lah, kalau kau nak lepas. aku pun macam keperluan seorang teman. biasalah, lelaki.

Unknown said...

@anonymous : try tanya