ADVERTISEMENT / IKLAN

Pages

Monday 19 September 2011

man, reliable?

ASSALAM & SALAM 1 MALAYSIA
(ini semua pendapat aku)


how reliable are man in a relationship?

lelaki jawab : lelaki sangat bertanggungjawab dalam relationship. confirm. tak payah tanya bro, bila dah suka someone, memang tergila-gila tak tidur malam. nak terjun bangunan no hal. semua serba boleh asal itu cinta jadi. makan kuku jari kaki macam makan kerepek ubi. sedaaap. a maiden through a man's eye is everlasting. cayalah kata aku bro.

perempuan jawap : i think man are very reliable lah. why? they are so sweet, so kind, so romantic, so macam-macam lah. i sangat sukeeee lelaki macam tu (panjang lebar sangat). lelaki selalu bagi harapan to us girls. whenever i'm down, he's there to comfort me. sangat prince charming lah. if jodoh berpanjangan, dia nak kahwin dengan i nanti. gembiranyeee

mungkin buat pertama kali korang semua baca mesti terasa si lelaki ni sangat rileks santai, while si perempuan sangat gedik geli. nak aku letak lelaki and perempuan yang alim tak? boleh je, but aku ambil average jawapan boys and girls.

pendapat aku?

terumbang ambing. sangat 50-50. buyes ke aku? who cares?

some guys are reliable. contoh, mungkin ayah sendiri? some guys are unreliable. contoh, mungkin aku? tapi berdasarkan mata kasar kita sendiri, apa yang kita nampak? mesti yang unreliable man kan? bila fikir buat kali kedua, baru yang baik-baik. mengapa bad impression selalu orang nampak dulu? of course sebab mata tak pernah tengok benda pelik, mana lah tak detect. so obvious to our eyes kan? are they still reliable? why not?

1. ada lelaki suka bagi janji palsu

hangat bercinta, nak dapat kan hati si perempuan, si lelaki pun keluarkan janji-janji palsu seperti kahwin, anak berape banyak, rumah and whatsoever things. if they are loyal to the end no hal, tapi mungkir? lagi-lagi kita yang melayu, suka ke orang panggil kita, si pejanji melayu? mesti panas, guarantee. si perempuan kan suka guys giving out hopes to them right? mereka will feel secure lah kan? ada someone so caring to jaga her all the way to the end sangat. come on si perempuan, elakkan berjanji dengan si lelaki yang berbuaya tu. Be with The One lagi manfaat. do you get me? unless si lelaki loyal. ensure that.

2. ada lelaki suka ikut nafsu

bercouple kerana nak kan perempuan hot untuk melepaskan nafsu? itu haram jadah punya lelaki. dah insaf bagus, tak insaf nak panggil apa? sampah masyarakat? syaitan? tahi? pilih lah mana-mana yang seumpama dengannya. ayat lelaki sangat smooth, perempuan suka dengar. vice versa juga dari perempuan kepada lelaki. sayangnya si perempuan kadang-kala menurut kata si lelaki yang menjamin sayang-sayang forever after tu. then, lepas si lelaki dah puas, dia terus chiao carik perempuan lain. damn you buaya, setialah with that one woman you promise macam-macam tu. talking about nafsu, banyak kan maksiat? nak basmi pemaksiat or maksiat? pilih. aku secara jujurnya, kadang-kala tak dapat kawal nafsu juga. aku bukannya a perfect man. aku insan yang biasa and yang bezanya is amalan di dunia ini.

3.  ada lelaki memang reliable

serious memang ada yang reliable. contoh mudah ayah sendiri lah. sebab bersama dengan si ibu yang bersama-sama mendidik kita dari kecil sampai besar. tolong bersyukur pada mereka. si ayah sedang mencuba dengan effort yang teramat to make sure the family wall itu kukuh giler selama-lamanya. hentak lah apa-apa, memang tak lut. those lelaki yang tunaikan promises dengan si perempuannya itu nak ini itu ini itu sampai  forever after memang aku salute. the best mang. tapi mane nak carik sekarang? not that so simple kan.

motif?

aku rasa aku ni, telah buat banyak giler kesalahan dalam setiap relationship. yes, memang kita tak boleh lari dari kesilapan. no one is perfect. aku cuma nak remind pada diri aku, kepada diri korang, kepada diri semua orang. so that si perempuan, finds the right man, the right way. not the other way around. nanti sedih, kecewa, forever heartbroken. as for the boys, tolong tunaikan any of your promises...even if its lambat. pegang pada janji, bukan pada nafsu. tolong jangan cemarkan maruah kita. please girls forgive them, when they love something, they tend to forget many things, even their promises. sabar lah as long he is the one for you or not. selagi janji itu boleh ditunaikan.

honestly,
i had enough from, merosakkan hidup seseorang
its time to make things right before its too late.

i was once unreliable, now i would want to change that.
InsyaAllah


aren't we all trying out the same?
Good Luck

bergaduh lah pun, biar lah semua sudah settle. hidup kita di dunia ini sementara sahaja

sekian, terima kasih

3 comments:

NadiRah said...

x jumpe lg si dia yg bertuah tu...kih3

Dinie Asyraf said...

amboi...post pown nak cintan cintun daa~

K said...

agree. absolutely :)